Saturday 3 May 2008

MAY OF 68 - 40th ANNIVERSARY (5) - SLOGANS

* Vite!
Quick!

.* Etre libre en 1968, c'est participer.
To be free in 1968 means to participate.

* La barricade ferme la rue mais ouvre la voie.
The barricade blocks the street but opens the way.

* Un homme n'est pas stupide ou intelligent, il est libre ou il n'est pas.
A man is not stupid or intelligent, he is free or he is not.

* Les motions tuent l'émotion.
Motions kill emotions.

* Bannissons les applaudissements, les spectacle est partout.
Let us ban all applause, the spectacle is everywhere.

* Le bonheur est une idée neuve.
Happiness is a new idea.

* Plus je fais l'amour, plus j'ai envie de faire la révolution.Plus je fais la révolution, plus j'ai envie de faire l'amour.
The more I make love, the more I want to make revolution.The more I make revolution, the more I want to make love.

* Je jouis dans les pavés.
I find my orgasms among the paving stones.

* La perspective de jouir demain ne me consolera jamais de l'ennui d'aujord'hui.
The prospect of finding pleasure tomorrow will never compensate for today's boredom.

* Construire une révolution, c'est aussi briser toutes les chaines intérieures.
Building a revolution is also breaking all the inner chains.

* Le sacré, voilà l'ennemi.
All that is sacred - there is the enemy.

* Un flic dort en chacun de nous, il faut le tuer.
A cop sleeps inside every one of us, we must kill him.

* Ne me libère pas, je m'en charge.
Don't liberate me, I'll do it myself.

* Si vous pensez pour les autres, les autres penseront pour vous.
If you think for others, others will think for you.

* Professeurs vous êtes aussi vieux que votre culture, votre modernisme n'est que la modernisation de la police.
Professors you are as old as your culture, your modernism is only the modernisation of the police.

* La Bourgeoisie n'a pas d'autre plaisir que celui de les dégrader tous.
The Bourgeoisie has no other pleasure but to degrade all pleasures.

* Ne changeons pas d'employeurs, changeons l'emploi de la vie.
Let us not change employers, let us change how we employ life.

* L'économie est blessée, qu'elle crève.
The economy is suffering, let it die.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...